Bijna een jaar geleden sloten de oprichters van Student Consultant de handen opnieuw ineen om Young Consultant te lanceren, een recruitmentplatform dat starters matcht met consultancybureaus uit zijn netwerk van meer van 30 partnerbureaus. We gingen met Jorick Schilken en Reno Kochanowski in gesprek over wat ze tot dusver hebben bereikt en wat ze voor 2024 in petto hebben.
Hoe kijken jullie terug op 2023?
Jorick: “Het afgelopen jaar was echt bijzonder voor ons. We hebben hard gewerkt aan het lanceren van de website en het verder uitbreiden van ons netwerk, van zowel young professionals als partners.”
Reno: “Ook hebben we gewerkt aan het aanscherpen van ons aanbod. Young Consultant helpt young professionals met een unieke en onderscheidende ervaring in hun zoektocht naar een baan in de consultancy. Tegelijkertijd helpen we consultancybureaus die op zoek zijn naar talent met hun zoektocht. Een naadloze match tussen de twee staat centraal in onze filosofie.”
Wat zien jullie als het grootste succes van het jaar?
Jorick: “Dat was ongetwijfeld de plaatsing van een jonge consultant bij Molenaar & Lok Consultancy, een van onze partners. Het markeert voor ons een belangrijke mijlpaal in onze inzet voor hoogwaardige matches tussen young professionals en consultancykantoren.”
Reno: “De plaatsing toont niet alleen de kwaliteit van onze matches, maar ook de vruchten van onze nauwe samenwerking met onze partners. We zijn verheugd om te zien hoe de consultant zich ontwikkelt binnen de dynamische omgeving van Molenaar & Lok Consultancy.”
Wat zijn jullie plannen en doelen voor 2024?
Reno: “We kijken met enthousiasme uit naar 2024! Ons doel is om meer succesvolle verbindingen te creëren tussen jong talent en consultancykantoren. We zijn vastberaden om ons netwerk uit te breiden en een positieve impact te hebben op de professionele ontwikkeling van jonge talenten in de consultancywereld.”
Jorick: “In het komende jaar staan twee veelbelovende matchmakingrondes gepland, waarin we streven naar nog meer succesvolle verbindingen tussen young professionals en consultancykantoren.”
Het platform van Young Consultant blijft zich ontwikkelen. Aan wat voor soort innovaties werken jullie?
Reno: “We gaan vier nieuwe features uitrollen. Om te beginnen krijgen adviesbureaus de mogelijkheid om hun bedrijfsprofiel uit te breiden met drie korte videotestimonials van medewerkers. Dit geeft starters dieper inzicht in de bedrijfscultuur. Ook kunnen bureaus in hun profiel maximaal drie vacatures plaatsen, deze tonen we aan ons unieke netwerk van young professionals.”
Jorick: “Bureaus kunnen hun zichtbaarheid binnenkort vergroten door het plaatsen van eigen content op de Young Consultant-website. Deze content delen we ook op onze sociale mediaplatforms. Bovendien bieden we consultancybedrijven de mogelijkheid om hun content uit te besteden aan Young Consultant, om ervoor te zorgen dat de boodschap naadloos aansluit bij de verwachtingen van de nieuwe generatie.”
“Verder krijgen bureaus de mogelijkheid om een link te plaatsen naar hun website, dit draagt bij aan zoekmachine-optimalisatie.”
Reno: “Deze features bieden consultancybedrijven de mogelijkheid om hun bedrijfsprofiel te versterken en hun zichtbaarheid te vergroten. Met een directe link naar hun website, videotestimonials en eigen content kunnen ze zich optimaal presenteren aan ons netwerk.”